آکادمی ای ادز

نحوه ارزیابی اعتبار صفحات گوگل

گوگل معیار خاصی برای ارزیابی اعتبار صفحات ندارد بلکه از مجموعه ای از نشانه ها برای تعیین اعتبار صفحات استفاده می کند.

 

 

مبارزه گوگل در برابر محتوای پر ایراد به ارائه ی یک سوال رایج ختم می شود: گوگل از کجا می داند چه صفحه ای اعتبار بیشتری دارد!؟

پاسخ ساده به این سوال این است؛ گوگل معیار خاصی ندارد. در عوض، گوگل به انواع معیارهای مجهول که حتی ممکن است از پرس و جو های مختلف به دست آید نگاه می کند.

معیار اصلی اعتبار صفحه: رتبه ی صفحه

زمانی که گوگل آغاز به کار کرد، یک شکل خاصی برای بیان قدرت و اعتبار صفحه ی وب داشت که آن را رتبه ی سایت می نامند. مورد ی ضروری در سئو که تمام آن مربوط به لینک های به صفحه مورد نظر بود. گوگل، تعداد لینک های ورودی پیج را در سرتاسر صفحات وب می شمارد و امتیاز رتبه ی صفحه را برای آن صفحه مورد نظر می گیرد و باعث بهینگی و سئوی سایت میشود.
البته این به آن معنا نیست که تنها تعداد لینک ها در سئو اهمیت داشته باشد. بلکه اهمیت لینک ها نیز مهم است. صفحه ای که دارای تعدادی لینک از پیج های مهم است، ممکن است اعتبار بیشتری نسبت به صفحه ای با لینک های زیاد از صفحات کم اثر داشته باشد. در نتیجه اهمیت لینک ها لازمه ی سئو است.

اما از طرفی، ضمانتی وجود ندارد که صفحه ای با اعتبار باالا و رتبه سایت بالا، لزوماً در رتبه های بالای جستجوی گوگل قرار میگیرد. رتبه ی صفحه تنها یک بخش از الگوریتم رتبه بندی گوگل و سئو است. کلمات واقعی درون لینکها نیز تأثیر بسزایی دارند. تعدّد کلمات درون صفحات بر روی رتبه و سئوی وبسایت بسیار موثر است.

نحوه ی فعلی محاسبه اعتبار صفحه

این روزها، محتوا و لینک ها همچنان در میان مهمترین معیارهای رتبه بندی هستند. اما هوش مصنوعی - سیستم مغز رتبه گوگل (که بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد) - عامل اصلی دیگری است. علاوه بر این، سیستم رتبه بندی گوگل بیش از 200 عامل مهم را برای الگوریتم سئوی خود در نظر گرفته است. حتی جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو که تلاش می کند راه را برای ارتقای رتبه راحت تر کند، تنها 40 مورد را پوشش می دهد.