آکادمی ای ادز

linkbuilding چیست ؟

 

یکی از مهمترین فرایند های بهینه سازی یک سایت link building است. جالب است بدانید که لینک سازی توسط سئوکاران تازه کار و یا افراد غیر حرفه ای فراموش می شود و اصلا انجام نمی شود و یا ممکن است آنها طوری لینک سازی انجام دهند که اثر بد یا خنثی داشته باشد.

اما واقعا منظور از Link Building چیست ؟

میتوان آنرا از روی معنی ظاهری آن نیز حدس زد. "به هر گونه کاری که باعث ایجاد لینک برای سایت شما می شود، لینک سازی گفته می شود". لینک سازی در اکثر مواقع در حالت عادی بدون اینکه شما بدانید اتفاق می افتد. یک مثال خوب برای آن زمانی است که سایت خود را در سایت های نیازمندی تبلیغ می کنید و لینک آن را قرار می دهید، شاید تعجب کنید ولی این خود یک لینک سازی محسوب می شود.

لینک سازی یعنی ساخت لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند.

سایت شما به لینک سازی نیاز دارد. پس شما هم با ما موافقید که بدون لینک سازی هر چه در محتوا و ساختار سایت خود از نظر سئو انجام داده اید، بی فایده خواهد بود(به جز موارد کم یا بدون رقابت).

اگر بخواهیم از لینک سازی مثال های دیگری بیاوریم، وقتی لینک شما در سایت های تالار گفتگو (forum) قرار می گیرد، وقتی لینک شما در وبلاگی در قسمت پیوند ها قرار میگیرد، وقتی برای سایت خود تبلیغ بنری می کنید (لینک بنر)، وقتی لینک شما در کامنتی ثبت می شود، زمانی که سایتی شما را در قسمت مورد علاقه خود به عنوان لینک مفید قرار می دهد و یا در موضوع خاصی به صفحه ای از سایت شما ارجاع می دهد، وقتی لینک شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، همه اینها لینک سازی محسوب می شود.

هر لینکی در سطح اینترنت که به سایت شما اشاره داشته باشد بک لینک نامیده می شود.

حال، وقتی لینک سازی را خودتان انجام دهید، معنی آن کامل می شود. زیرا در حالت عادی بسیار دشوار است که شما را به صورت طبیعی لینک کنند.لذا خود شما برای لینک سازی دست به کار می شوید.

بهتر است بداینید که گوگل هیچ وقت توصیه نکرده است که شما Link Building انجام دهید. گوگل توصیه کرده است که با ارئه خدمات و مطالب مفید و دست اول، لینک جمع کنید. یعنی دیگران خود به خود شما را به خاطر کیفیت خدمات و محتوایتان لینک کنند. از طرفی منابع غیر رسمی و گاها مدیر بخش اسپم گوگل (مت کاتز)، Link Building را نفی نکرده است و بر تأثیر گذار بودن و مهم بودن آن اشاره کرده است.